CHP İzmir Milletvekili Atila Sertel, CHP'li bazı milletvekilleriyle Meclis'te düzenlediği basın toplantısında, geçtiğimiz hafta KİT Komisyonu'nda TCDD'nin taşımacılık alanındaki hata ve kusurlarının, yaşanan kazaların nedenlerinin görüşüldüğünü belirtti.
Sayıştay raporlarına da yansıyan pek çok eksikliğin ortaya konulduğu görüşmelerin birkaç gün sonrasında Ankara'da üzücü bir hızlı tren kazası ile karşı karşıya kaldıklarını anlatan Sertel, komisyon toplantısında eleştirilerinin iktidar partisi milletvekilleri tarafından kabul edilmediği gibi konuşmalarının da engellenmeye çalışıldığını ileri sürdü.
Komisyonda, olası kazalara karşı yaptıkları çağrının yaşanan kaza ile boşa çıktığını gördüklerini ifade eden Sertel, şöyle konuştu:
"Türkiye'de hızlı tren seferleriyle her gün 25 bin vatandaşımız seyahat ediyor. Ankara-İzmir seferlerinin başlamasıyla bu rakam daha da artacaktır. 11 bin 527'si konvansiyonel olmak üzere 12 bin 740 kilometrelik bir demiryolu ağına sahibiz. Toplam demiryolu ağının yarısından fazlasında sinyalizasyon sistemi yoktur. Kişilere bağlı bir ulaşım, kişinin kusuruna bağlı kazaya açık bir sistem asla düşünülemez. Ankara gibi bir yerde sinyalizasyon sisteminin olmayışı ve seferlerin bu şekilde sürdürülmesi affedilemez."
TCDD'ye 2019 yılı için ödenek verilmediğini, devam eden yatırımların durdurulduğunu ileri süren Sertel, TCDD'nin taşımacılık alanında yapacağı yatırımların desteklenmesinin son derece önemli olduğunu vurguladı.
TCDD çalışanlarının mutsuz olduğunu, makinistlerin 15-16 saat, makas değiştirenlerin ise 14-15 saat çalıştırıldığını iddia eden Sertel, mutsuz çalışanlarla "ölü" bir TCDD'nin olduğunu gördüklerini bildirdi.
Yaşanan kazaya ilişkin sorumluluğun birkaç kişinin üzerine atılmaya çalışıldığını savunan Sertel, şöyle konuştu:
"TCDD Genel Müdürü KİT Komisyonu'nda Çorlu'daki kazaya ilişkin de suçu meteorolojiye atmıştı. O bölgede rayların altının boşalmasıyla yaşanan kazada 25 vatandaşımız, Ankara'da ise 9 vatandaşımız vefat etmiştir. 'Sinyalizasyon olmasa da olur' diyebilen bir bakan derhal istifa etmelidir. Osman Gazi Köprüsü'nün yapımı sırasında bir kusur işlediğini tespit eden bir mühendis, harakiri yaparak canına kıymıştır. Mesele, etik ahlak sorunudur. Eğer Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, TCDD Genel Müdürü ve diğer ilgililer görevlerinden alınmazsa, bu tren yolu kazasının da üstü kapatılacak ve kaybolan canların hesabı sorulamayacaktır."