Türkiye’deki 65 bin kilometrelik karayolunun yüzde 40’ının güvenli olmadığı açıklandı
Türkiye’de, yılda ortalama 10 bin kişinin ölümüne, binlerce kişinin yaralanmasına yol açan trafik kazaları, bayramlarda diğer günlere oranla daha da artarak rekor rakamlara ulaşıyor. Trafik Güvenliği Vakfı Başkanı Ekrem Bulgun da, Türkiye’deki yaklaşık 65 bin kilometrelik karayolunun yüzde 40’ının güvenli olmadığını belirtti. Bulgun, trafik kazalarının sürücü hatalarının yanı sıra karayollarındaki altyapı eksikliğinden de kaynaklandığına dikkati çekti. Tehlikeli yolların listesini veren Vakıf, İstanbul’da, Boğaziçi köprüsü giriş çıkışı, D-100 Karayolu Cevizlibağ BP Benzin İstasyonu girişi, Haliç Köprüsü giriş çıkışı, Ankara’da ise, Eskişehir yolunda Söğütözü mevkisi, İstanbul yolunda Gimat köprüsü ile Ayaş yol ayrımı arası. Konya yolunda Ahlatlıbel İncek girişine dikkat çekti.
İşte ‘Kara nokta’lar
* GÜMÜŞHANE-Bayburt yolunun Pirahmet kavşağı
* YAKAKENT-Samsun yolunun 2. kilometresi
* ÇORUM -Samsun yolunun Mecitözü 1 ve 2. kavşağı
* ÇORUM-Ankara yolunun 15. kilometresi
* DÜZCE-Akçakoca yolunun 16 ve 20. kilometreleri
* E-80 karayolu Tosya-Ilgaz arası
* TEM Otoyolu İzmit çıkışı
* TEM Otoyolu Bolu dağı tüneli giriş ve çıkışı ile tünel viyadüğü
* SAKARYA’daki Karasu Kavşağı
* D-130 Karayolunun Değirmendere-Karamürsel arası
* ÇİFTLİKKÖY Merkez kavşağı
* İZMİT Otogar kavşağı
* İZMİR’deki Ambarlı kavşağı
* YATAĞAN kavşağı
* AFYONKARAHİSAR çevre yolu köprülü kavşağı, Sandıklı yol ayrımı
* BODRUM Torba kavşağı
* ANTALYA-Alanya yolu
* ZONGULDAK -Ereğli, Kepez yolu
Yorgun kullanmayın
* ALKOLLÜ, uykusuz ve yorgun halde araç kullanılmamalı.
* HER 2 saatte bir kısa molalar verilmeli.
* ARAÇTAKİ herkes emniyet kemeri takmalı.
* ARAÇ belirlenen hız sınırlarının üzerinde kullanılmamalı.
* ARACA taşıma sınırı üzerinde yük ve yolcu alınmamalı.
* ÖNDEKİ araç, hızın yarısı kadar mesafeden takip edilmeli.
* SOLLAMA kurallarına dikkat edilmeli.
* TRAFİK işaretlerinin ikaz ve anlamlarına uyulmalı.
* LASTİKLERİN aşınmamış, hava basıncının kontrol edilmiş olması gerekli.