Bozkurt “2015 yılında kendi satış rekorumuzu kırma kararlılığı içindeyiz. Hedefimiz 41-42 bin civarında bir satış gerçekleştirmektir” dedi. Toyota’nın 2’nci el otomobil satışlarına 2015 yılında daha çok önem vereceğini de kaydeden Bozkurt, Toyota bayilerinin 2’nci el satışları için yeni yatırımlar yaptığını ve ekipler kurduğunu sözlerine ekledi.
Corolla itici gücümüz olacak
Bozkurt, 2015 yılı için olumlu bir havanın hakim olduğunu ve toplam otomotiv pazarının yüzde 5 ile yüzde 10 arasında büyüyeceğini öngördüğünü belirtti. Bozkurt, 2015 yılında pazar paylarını artırarak kendi satış rekorlarını kırmayı hedeflediklerini dile getirerek şöyle konuştu; “Bu yıl hedefimiz olan 41-42 bin adetlik satış ile zirveyi zorlayacağız. Satışlarımız içinde yüzde 60 civarında bir paya sahip olan ve 2014 yılında segmentinde filo hariç perakende de en çok satılan model olan Corolla, 2015 yılı hedeflerimize ulaşmamızda da önemli rol oynayacaktır.
Bozkurt, Toyota’nın bayileriyle ile birlikte 2015 yılında 2’nci el otomobil satışlarına yönelik ciddi çalışmalar içinde olduğunu söyledi. Müşterilerin 2’nci el otomobillerini güvendiği yetkili bir bayiden almak istediğini belirten Bozkurt, Toyota’nın 2’nci el satışlarına kurumsallığı getiren “Xchange By Toyota” sistemi dahilinde bayilerin yeni yatırımlar içinde olduğunu kaydetti.
“3 bin 500 adet test sürüşü”
Bozkurt, 2015 yılında öncelikli konularının başında hibrit teknolojisinin geldiğini de belirterek şunları söyledi; “Toyota olarak 2014 yılı sonuna kadar tüm dünyada yaklaşık 7 milyon 339 bine ulaşan hibrit otomobil satışı gerçekleştirdik veYaris Hybrid lansmanıyla hibrit iletişimimize başladık.
Yaris Hybrid’in lansmanını yaptığımız hafta sonunda yaklaşık 3 bin 500 adet test sürüşü gerçekleşti. Toyota’nın global stratejisi 2020 yılına kadar her modelinin bir hibrit versiyonunu üretmek şeklindedir. Önemli bir potansiyele sahip hibrit teknolojisinin ülkemizde de tanınması ve kullanımının yaygınlaştırılması için çalışmalarımız 2015 yılında da artarak devam edecektir.”