Her şey Borsa İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Himmet Karadağ’ın “Survivor” adlı yarışmayı borsaya sokmak için Acun Ilıcalı ile görüşeceğini açıklamasıyla başladı. Karadağ, ardından Türk dizilerine ilişkin projelerin borsada satılmasına yönelik bir model üzerine çalıştıklarını duyurdu. Hatta, aralarında TRT 1’de yayınlanan ve geniş bir kitleye ulaşan “Diriliş Ertuğrul”un da olduğu birkaç diziyle görüşmüşler bile. Türk dizilerinin, dünya pazarında ABD’nin ardından en yüksek satışı yakalayan sektör olduğunu biliyoruz. Yurt içi satışlarında zaten ortada dönen fiyatlar, yeterince astronomik. Böylesine altın yumurtlayan bir tavuğa borsanın ilgisiz kalması düşünülemezdi. Şimdi, bu açılım gerçekleşirse, borsacıların ve bu mecraya para yatıranların gözü reyting listelerinde olacak. Sonuçta bir dizinin popülerliğini ve parasal değerini belirleyen unsur, seyircinin ilgisi. Ne kadar ilgi, o kadar gelir...