Bayram gelmiş kime ne?

Bayram gelmiş kime ne?

Dört günlük Kurban Bayramı’nı geride bıraktık.

Peki televizyonlar, bu dört günlük süre için prime time saatlerinde neler yaptı? Yanıt, koca bir hiç. Herkes rutin program akışına devam etti. Yarışmalar, diziler ve normal haftalık akış... Oysa tek kanallı TRT yıllarında bile, bayram için haftalar öncesinden özel programlar çekilir, o özel günlerin coşkusu ekrandan da taşardı. Şimdi reyting kaygısı, kanalların elini kolunu bağlıyor. Hazırlanacak özel bir programın karşısına başka bir kanal en heyecanlı dizisinin yeni bölümünü koyarsa, o özel programı kim izleyecek? Yöneticiler, rekabeti bu düzeyde yaşayınca, “İyisi mi keyfimizi kaçıracak yeni bir arayışa girmeyelim” zihniyeti ağır basıyor. Belki de tüm bu değişim, bayramları toplum olarak, kısa bir tatile kaçılacak günler olarak kabul etmeye başlamamızdan sonra oluştu. Suçu önce kendimizde mi arasak?