Renault ve Dacia’nın 2014 yılı sonuçlarını değerlendirme toplantısında konuşan Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, geçen yıl toplam pazarda 133 bin 212 araç sattıklarını açıkladı. Aybar, Su satış rakamıyla binek ve hafif ticari araç toplam pazarından yüzde 17,4 pay elde ettiklerini ve 2013’e göre yüzde 0,4 artış kaydettikleri bu payla son 13 yılın en yüksek pazar payını gerçekleştirdiklerini açıkladı. Aybar, “Clio HB 2014 yılında 22.545 satışla ve yüzde 19,5 payla B2 segmentinin liderliğine yerleşti. Clio Sport Tourer da B3 segmentinde 5.846 satış ve yüzde 59,2 payla lider. Türkiye Clio satışlarında en başarılı ülkeler arasında yer alıyor. Dahil olduğu Eurasie Bölgesi’nde en çok Clio satılan ülke konumunda. Dünya sıralamasında ise Türkiye, Clio ailesi (Clio HB+ST) satışlarında ülke sıralamasında, Almanya ve İspanya’nın önünde dördüncü sırada yer alıyor.
“Dacia rekor kırdı”
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, 2015 yılında otomotiv pazarının geçen yıl seviyelerinde ya da bir miktar üzerinde gerçekleşmesini öngördüklerini söyledi. Dacia’nın Türkiye pazarı marka sıralamasında 6. olduğunu aktaran Aybar, 2014 Aralık ayında Dacia’nın Türkiye satışlarının dünya sıralamasında ikinci olduğunu söyledi. Aybar, “Dacia, 34 bin 469 satışla 2014 yılını, toplam pazarda markalar sıralamasında 8. sırada tamamladığını açıkladı. Oyak Renault Genel Müdürü Ales Bratoz ise 2014 yılında, 261 yeni istihdamla ve üç vardiya düzeninde 318 bin 246 otomobil üretimi gerçekleştirdiklerini söyledi.