Donanım Haber’de yer alan bilgiye göre, Amazon, kusurlu ürünlerin yaratacağı maddi zarar ve kişisel yaralama talepleri için müşterilerine doğrudan ödeme sağlayacağı yeni politikasını duyurdu. Yeni uygulama 1 Eylül tarihinden itibaren başlayacak ve satıcı fark etmeden Amazon.com’da satılan tüm ürünler için geçerli olacak.
Amazon tarafında kullanıcılar, herhangi bir sorun yaşadıklarında veya hak talebinde bulunduklarında ilk önce satıcı ile görüşerek bildirim sağlamaları gerekiyordu. Bu durum gerçekten kimin hatalı olduğu sorularını gündeme getirdi ve yeni politikanın, müşteriler ve satıcılar arasında yaşanan talepleri hızlandıracağı düşünülüyor.
DAHA GÜVENİLİR BİR ALIŞVERİŞ DENEYİMİ SUNMAYI PLANLIYOR
Amazon tarafından belirlenen 1.000 dolarlık ücret yaşanan sorunların %80’inden fazlasını oluştururken, satıcılar her adımda bilgilendirilecek ve şirket satıcılardan bu ödemeler için geri ödeme istemeyecek. Ayrıca şirket, bazı durumlar için daha fazla ödemenin de yapılabileceğini söylüyor.
Satıcının yanıt vermediği ya da talebin reddedilme durumunda daha büyük ücretler için müşterilerin yeni bir talepte bulunabileceğini bildirdi.
Amazon ayrıca, satıcıların mağaza içerisinde satış yapabilmeleri için gerekli olan Ürün Sorumluluk Sigortası’nı almalarına yardım edecek Amazon Insurance Accelerator’u da duyurdu.
Bu yenilikler ile şirket, müşteriler ve satıcılar için daha güvenilir bir alışveriş deneyimi sunmayı planlıyor.