Altyazılar ve bant ilanlar...

Altyazılar ve bant ilanlar...

Birçok kanal bant ilan (yayın sırasında alttan akan yazılar) alıyor

Buna itirazımız yok. Tüm dünya televizyonlarında yapılan bir uygulama. Ancak bant ilanların görüntüye bindirilmesi “resim seçici” olarak tanımlanan görevlinin ustalığını gerektiriyor. Örneğin zaten ekranın altında o sıradaki yayınla ilgili bir altyazı varsa (konuşmanın çevirisi olabilir örneğin), üzerine bant reklam bindirmek bir yayıncılık cinayetidir. Ya da bir maç izliyorsunuz. Sahanın sağ koridorundan gelişen önemli bir atak var. Maçın en heyecanlı anlarından biri. Resim seçici topun olduğu bölgenin üzerine dayıyor bant reklamı. Seyirci, o reklamda yayınlanan ürüne olumlu konsantre olabilir mi? Yayının heyecanlı anında reklamı vermek daha etkili olur diye düşünürken, o etki ters tepiyor. Bant reklamların sadece resim seçicinin değil, doğrudan yönetmenin inisiyatifinde olması gerekir.