Atatürk Havalimanı’nda yıkım çalışmalarının başlaması tepkilere neden olurken Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, "Atatürk Havalimanı’nın Kuzey Güney pistleri İstanbul Havalimanı’nın Kuzey Güney Pistleri ile aynı eksende bulunduğundan, havacılık kuralları gereği kullanılamaması sonucu iniş pisti hüviyetini kaybetmiş olup beton bir alana dönüşmüştür." açıklamasında bulunarak yıkım kararını savundu.
Yılların havalimanı muhabiri ve İBB Meclisi''nin İYİ Partili üyesi Ali Kıdık ise Twitter hesabından yaptığı paylaşımla Bakanlığın açıklamasının gerçeği yansıtmadığını dile getirdi.
Kıdık, paylaşımında "Atatürk Havalimanı’nda yapılan çalışmaları, pistlerin İstanbul Havalimanı pistleri ile çakıştığı için devre dışı kaldığını söyleyen Ulaştırma Bakanının söyledikleri doğru değil. Üçüncü faz yapılmadan pistlerin çakışması söz konusu değil." ifadelerine yer verdi.
KESİŞME İÇİN 3. FAZIN TAMAMLANMASI GEREK
Ayrıca, Kıdık yıkımı devam eden Atatürk Havalimanı pistinin İstanbul Havalimanı ile kesişmesi için 3 bin 200 metre sağa kaydırılması gerektiğini belirtti.
Öte yandan pistlerin çakışması için İstanbul Havalimanı’nda henüz yapılmayan 3. faz pistinin de yapılması gerektiğine dikkat çekildi.
2022 yılı içerisinde bitirilmesi planlanan 3. Faz''ın detayları ise şöyle:
1 adet bağımsız paralel pist (4’lü bağımsız paralel operasyona müsait)
1 adet paralel yedek pist - İlgili bağlantı, hızlı çıkış ve end-around Taksiyolları
İlgili operasyon, uçak park ve De-icing apronları
30milyon/yıl kapasitesinde
2. Terminal binası
2 nolu Hava Trafik Kontrol Kulesinin
3 ve 4 nolu pistlere hizmet edecek şekilde güncellenmesi
İlgili bağlantı yolları
İlgili Hizmet Binaları ve elektronik, elektrik, mekanik ile güvenlik sistemleri.
Projenin 2''nci ve 3''ncü fazı 2022 yılı içinde, 4''ncü ve son fazı ise 2028 yılı içinde tamamlanarak hizmete açılacak.