Aldığınız ürünün garantisi var mı?

Aldığınız ürünün   garantisi var mı?

Ülkemizde başta cep telefonu olmak üzere tam anlamıyla bir elektronik eşya alma çılgınlığı yaşanıyor.

Bu da cebe verdiği zararın yanında pek çok sorunu da beraberinde getiriyor. Özellikle alınan ürünün garanti problemleri vatandaşların en büyük şikayetini oluşturuyor. Bilindiği gibi elektronik ürünlerin garanti süreleri ortalama 1 yıl ile 3 yıl arasında değişiyor. Ancak, bazı firmalar ürünün garanti kapsamını kendisine göre kısıtlayarak, arızalardan müşteriyi sorumlu tutuyor. Bu sorunun bazıları mahkemelere yansıyor. Marka değerini ön plana çıkartan şirketler ise en ufak sorunda direkt müdahale ederek, müşterilerinin mağdur olmasının önünü alıyor. Bunun için elektronik ürün almak isteyenlerin, firmanın bugüne kadar olan siciline bakmalı. Bunun nasıl yapacağız derseniz, önünüzde koskoca internet var. Arama motorları aracılığıyla tüketici şikayetleri bölümüne girerseniz, kimin bu konuda sabıkalı olduğunu kolayca görebilirsiniz. Bunun dışında internet üzerinden alışveriş yapacaksanız, daha da dikkatli olmanız gerekir. Bugün bilinçsizce online sitelerden alışveriş yapan kişiler aldıkları ürünlerin garantisi olmadığından dolayı zorluk çekiyor. Ürün ilk teslim edildiğinde sorunsuz çalışsa bile yakın zamanda bir sorun yaşandığında fatura bilgilerinde yer alan adreslere ulaşılamıyor. 

Önce araştırın
Bu nedenle mutlaka alışveriş yaparken, karşımızdaki internet sitesinin ne kadar güvenli olduğuna bakmalıyız.  Bu arada, bazı firmaların kendisine göre garanti kapsamını belirlemesi de bir başka sorunu oluşturuyor. Örneğin birçok bilgisayar firması kapağın açılmasını garanti kapsamından çıkması olarak gösteriyor. Bunun için de kasa kapağına garanti sözleşmesi benzeri bir kağıt parçası yapıştırıyor. Bir sorun olduğu zaman servis çağrılması isteniyor. Oysa ki  bazen ekran kartı oturmadığı için ya da ufak bazı nedenlerle bilgisayar çalışmayabilir. Bu sorun kasa açılarak çözülebilir. Ancak firma bu yolla buna bile izin vermiyor. Aynı şekilde bilgisayarınıza yeni bir kart eklemek istediğinizde de bu problemle karşılaşırsınız. Müşteriler bu şekilde bir de servislere para vermek zorunda bırakılıyor. Oysaki normalde bilgisayarların her parçası ayrı garanti kapsamındadır. Parçayı söküp götürdüğünüzde bile garanti kapsamından çıkmaz. Dediğim gibi, elektronik eşya alacağınız zaman önce tüketici forumlarında firmalara yönelik şikayetleri bir inceleyin. Ondan sonra gidip ürününüzü alın.