Akbank kullananlar dikkat! Markette 526 bin lirasının gittiğini öğrendi

Akbank kullananlar dikkat! Markette 526 bin lirasının gittiğini öğrendi

Akbank’ta güvenlik açığı nedeniyle yüzlerce vatandaşın hem hesapları boşaltıldı hem adına kredi çekildi.

Akbank müşterileri arasında güvenlik açığı nedeniyle mağduriyet yaşayan çok sayıda yurttaş bulunuyor.

526 BİN LİRA BUHARLAŞTI

İsmail Arı'nın haberine göre Lüleburgaz Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunan bir yurttaş, “19 Mayıs’ta marketten alışveriş yapacağım esnada bakiyemin yetersiz olduğunu öğrendim. Saha sonra ATM’ye giderek hesabımı kontrol ettiğimde ayın gün hesabımdan benim bilgim ve rızam dışında 350 bin TL kredi kullanıldığını ve bunun da başka bir hesaba aktarıldığını öğrendim. Kullanılan kredi ile birlikte hesaplarımda bulunan parayla toplam 526 bin 741 TL başka hesaplara gönderilmiş. Bu işlemler sırasında Akbank bana hiçbir şekilde mesaj göndermedi, arayıp uyarıda bulunmadı. Bu işlemlere onay vermedim. Burada bir güvenlik zafiyeti var. Hesabımdan para çeken kişilerden ve bu güvenlik açığını oluşturan Akbank yetkililerinden davacı ve şikayetçiyim” dedi.

WHATSAPP GRUBU KURDULAR

Dolandırılan, banka hesapları boşaltılan ve adlarına kredi çeken Akbank müşterileri WhatsApp grupları kurarak bir araya geliyor. WhatsApp gruplarında dolandırılan yurttaşların sayısının ise 160’ı bulduğu ifade ediliyor. Akbank ise mağdurlara “Sizleri korumak için her türlü önlemi alıyoruz” diye yanıt veriyor.

TMMOB Bilgisayar Mühendisleri Odası Başkanı Cem Nuri Aldaş, kişisel verilerin korunmasının önemini vurgulayarak, finans kuruluşlarının işlemlerini onaylı olarak yapmaları gerektiğini belirtti. Ayrıca vatandaşların bilinçli hareket etmeleri, parolalarını düzenli olarak değiştirmeleri ve virüs engelleyici yazılımlar kullanmaları gerektiğini söyledi.

Emniyet Genel Müdürlüğü’nün Asayiş Suçlarıyla Mücadele Çalıştayı’nda hazırlanan raporda, dolandırıcıların GSM şirketleri ve bankalar yüzünden yakalanamadığı ve yurttaşların göz göre göre dolandırıldığı ifade edildi. Bankalarla ilgili bölümde ise yetersiz yaptırımların dolandırıcıları cesaretlendirdiği, bankaların mağdurların zararını engellemek için talepleri kabul etmediği ve IBAN sahiplerinin kimlik bilgilerine erişim sağlanamadığı belirtiliyor. Bu durum, finansal güvenliğin önemini bir kez daha vurguluyor.

AKBANK'TAN YENİÇAĞ'A AÇIKLAMA

Gazetenizin 12.07.2024 tarihli ‘Akbank kullananlar dikkat! Markette 526 bin lirasının gittiğini öğrendi’ başlıklı haberine istinaden açıklama ihtiyacı doğmuştur.

Öncelikle internet ve mobil bankacılık platformlarında yaşanan dolandırıcılık ve siber suçların tüm bankacılık sektörünü etkileyen ve bu nedenle de ulusal otoriteler liderliğinde mücadele edilen bir husus olduğunu vurgulamak isteriz. Bankamız da bu kapsamda, tüm yasal mevzuatlar ve hukuki yükümlülükler çerçevesinde bu sorun ile mücadelesini tüm birimleri ile sürdürmektedir.

Mevcut tüm güvenlik protokollerini BDDK’nın ilgili güvenlik mevzuatları nezdinde tam ve eksiksiz olarak sağlamaktayız. Ayrıca tüm sistemlerimiz güvenlik değerlendirmelerinden ve testlerinden geçirilmekte; 7 gün 24 saat korunmakta ve izlenmekte, teknoloji ve süreç yetkinlikleri alanında uzman bağımsız firmalara test ettirilmekte ve iç ve bağımsız denetçiler tarafından denetlenmektedir.

Öte yandan münferiden gerçekleşen her bir dolandırıcılık ve siber suç vakası Bankamızın ilgili birimleri tarafından dikkatle incelenmekte ve 5411 sayılı Bankacılık Kanununun bankalara atfettiği yükümlülükler çerçevesinde hukuki süreçlerle ele alınmaktadır. Tüm bu süreçlerde BDDK ve BTK gibi kurumların bilgi güvenliğine ilişkin yönlendirmelerine ve KVKK düzenlemelerine uyumlu çalışılmaktadır.

Tüm bunlarla birlikte, Bankamızın güvence ve denetiminde olmayan sistemler ve iletişim ağları üzerinden müşterilerimizin cihazlarına erişilmesi ihtimaline karşı, müşterilerimizin kullandığı cihazların güvenliğini sağladıklarından emin olması, bilgi güvenliği açısından kritik önem taşımaktadır. Bu doğrultuda tüm müşterilerimizi kişisel verilerinin güvenliğini sağlama konusunda sosyal medya ve gönderdiğimiz SMS'ler aracılığıyla düzenli olarak bilgilendirmekteyiz.

Türkiye Bankalar Birliği de “Dolandırıcılık Olaylarına Yönelik Güvenlik Uyarısı” başlıklı ekli bildirisiyle kişilerin verilerini korumasının önemini ve aksiyon önerilerini kamuoyuna aktarmış ve bu yöndeki bildirimlerine devam etmektedir.

Tüm bunlar ışığında önemle altını çizmek isteriz ki, finansal siber suçlar ve dolandırıcılık vakalarıyla, müşteri hakları, finansal sistem ve kurum yükümlülükleri çerçevesinde topyekûn bir mücadele verirken, özellikle bir bankanın itibarını zedeleyecek şekilde yanlış ya da yanıltıcı nitelik taşıyabilecek iddiaları yaymak, finansal piyasaların sürekliliği ve güvenilirliği açısından büyük sakıncalar taşımaktadır.

Ek bilgi talebiniz olması halinde her zaman tarafımıza ulaşabileceğinizi ifade eder, kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi adına konu ile ilgili hassasiyetinizi rica ederiz.

Saygılarımızla,

AKBANK T.A.Ş

DOLANDIRICILIK OLAYLARINA YÖNELİK GÜVENLİK UYARISI

29 Eylül 2023 Finansal hizmet müşterilerinin maruz kaldığı “dolandırıcılık” konulu başvurular alınmaktadır.

Bu başvurular incelendiğinde, birçoğunda müşterilerin dolandırılacaklarının farkına varmadan; şifrelerini paylaştıkları, kötü amaçlı yazılımları bilgisayar, akıllı cihaz veya telefonlarına yüklendiği, sahte sitelere giriş yaparak mağduriyetlerine yol açacak bilgileri aktardıkları, sosyal medya hesaplarında kendileriyle iletişime geçen kişilere dolandırılmalarına yol açacak bilgileri verdikleri anlaşılmaktadır. Bu tip dolandırıcılıklara maruz kalmamak için kendisini telefonda veya sosyal medya hesaplarında banka çalışanı, görevli, polis, telefon operatörü, kargo çalışanı, arkadaş, akraba gibi tanıtarak şifre talep eden kişilerle şifrelerin kati suretle paylaşılmaması, giriş yapılan internet sitesinin güvenlik unsurlarına sahip olduğunun incelenmesi, internet adresinin doğru olduğu teyit edilerek işlem yapılması, akıllı cihazlara yüklenen uygulamalara dikkat edilmesi son derece önemlidir. Şifre ve cihaz güvenliğinin sağlanmasından doğrudan müşteriler sorumludur. Bir internet sitesinin güvenlik unsurlarının nasıl kontrol edileceği, kötü niyetli elektronik postaların nasıl anlaşılacağı, zararlı yazılımlardan nasıl korunulacağı, dolandırıcıların kullandıkları ikna yöntemleri ve tüm bunlar karşısında müşteriler tarafından alınması gereken önlemlere ilişkin kapsamlı bilgiye Birliğimiz tarafından yayımlanmış “Dolandırıcılık Eylemleri ve Korunma Yöntemleri” kitabından ulaşılabilir. “Dolandırıcılık Eylemleri ve Korunma Yöntemleri” kitabına bu bağlantı adresinden ulaşılabilir. Kamuoyunun bilgisine sunarız.

Saygılarımızla, Türkiye Bankalar Birliği

İlgili Haberler