ShiftDelete''de yer alan habere göre; Adidas, ikonik amblemini daha modern hale getirmek için çalışmalara başladı. Fakat şirkete sosyal medyadan bir sürpriz geldi: Adidas’ın yeni logosu resmi olarak duyurulmadan önce internete sızdırıldı.
Alman üretici, yeni logosunda üç şeride eşlik eden “Adidas” kelimesini çıkardı ve şeritleri, gözle görülür derecede belirgin olmasa da birbirine daha yakın hale getirdi. Yeni logo, 2022 Katar Dünya Kupası forma görsellerinin ortaya çıkmasıyla ifşa edildi.
Adidas’ın yeni logosu ile ne değişti?
Adidas’ın App Store uygulamasında kullanılmaya başlanan yeni logo, spor şirketi tarafından resmi olarak duyurulmadı. Ancak Adidas, 2022’de Katar’da düzenlenecek Dünya Kupasındaki forma üretimleri de dahil olmak üzere yeni logoya geçiş yapmaya başladı.
Adidas, en büyük beş müşterisi olan Manchester United, Real Madrid Arsenal, Bayern Münih ve Juventus ile dünya çapında düzinelerce futbol takımı için forma tasarlıyor. Ayrıca Beşiktaş, Ajax, Boca Juniors, Celtic ve Leicester City gibi popüler takımlar da formalarını Adidas’tan alıyor.
Bir dağın yamacı gibi gözüken, üç şeritten oluşan mevcut Adidas amblemi ilk olarak 1991’de kullanıldı. Ancak Adidas, bu logodan önce yonca şeklindeki klasik amblemiyle tanınıyordu. 1972 yılında kullanılmaya başlayan bu üç yapraklı amblem, hala bir dizi üründe yer alıyor.
Sosyal medya kullanıcıları, 2022-23 sezonunun eski amblemli son dönem olacağını düşünüyor. Ancak şirketten yeni logoyla ilgili resmi paylaşım gelmediğini de hatırlatmak lazım.