NTV'nin haberine göre, BM'nin Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), 2030'a kadar uluslararası deniz taşımacılığından kaynaklanan karbondioksit emisyonlarını yüzde 40 oranında azaltma hedefi koydu. Bu yılın başında, hava kirliliğini azaltarak insan sağlığını iyileştirmeyi amaçlayan örgüt, nakliye gemilerinden salınan kükürt miktarını da amaçlayan yeni kurallar getirdi.
Bu kapsamda üretilen İsveçli Wallenius Marine adlı deniz taşıtı şirketi, Oceanbird adlı yelkenli kargo gemisi konseptini tanıttı. Şirket tarafından yapılan açıklamada kargo gemisinin deniz taşımacılığından kaynaklı karbon emisyonlarını yüzde 90’a kadar azaltabileceği belirtildi.
7 BİN OTOMOBİL TAŞIMA KAPASİTESİNE SAHİP
Aerodinamik Oceanbird gemisinin motoru çoğunlukla rüzgarla çalışıyor ve ortalama 10 knot (20 km/s) hızla 7 bin otomobili taşıyabiliyor. Geminin geliştricileri, taşıtın bir transatlantik geçişin yaklaşık 12 gün süreceğini ve bunun bugünün fosil yakıtla çalışan kargo gemilerinden sadece birkaç hafta daha uzun olduğunu belirtti.
DÜNYANIN EN BÜYÜK YELKENLİ GEMİSİ OLACAK
Stockholm merkezli şirket, gerçek kargo gemisini inşa etmeden önce 6 metre uzunluğundaki bir modelin deniz denemelerini başarıyla tamamladı. Tamamlandığında, 200 metre uzunluğa ve 40 metre genişliğe sahip dünyanın en büyük yelkenli gemisi olacak.
SIFIR EMİSYONLU TAŞIMACILIK RÜZGAR ENERJİSİYLE MÜMKÜN
Wallenius Marine, küresel denizcilik topluluğunun iklim değişikliğini tersine çevirmeye yardımcı olmak için fosil yakıtlardan yenilenebilir enerjiye geçmesi gerektiğini belirterek, Oceanbird’in denizcilik endüstrisine büyük değişiklikler getirebileceğini ve sıfır emisyonlu taşımacılığın rüzgar kullanılarak mümkün olduğunu açıkladı.
İLK GEMİ 2024'TE OKYANUSLARDAKİ YERİNİ ALACAK
Wallenius Marine COO'su Per Tunell, “Birkaç yıldır birlikte çalıştığımız tasarımımızı sunmaktan gurur duyuyoruz. Oceanbird’in gelecekteki nakliye gemilerinin yerini alacağını umuyoruz.Deniz taşımacılığı, küresel ticaretteki tüm malların yaklaşık yüzde 90'ını temsil eder, ancak aynı zamanda dünyadaki karbon emisyonlarının artmasına da neden olur, bu nedenle nakliyatın sürdürülebilir hale gelmesi kritik önem taşıyor. Rüzgar, okyanus taşımacılığı için en temel enerji kaynağıdır ve Oceanbird üzerindeki 80 metre yüksekliğindeki kanatlı yelkenlerle geleceğin okyanusa giden yük gemilerini geliştiriyoruz” ifadelerini kullandı.
Bununla birlikte Tunell, gemiyle ilgili çalışmaların yeni tip corona virüs pandemisi nedeniyle sekteye uğradığını ifade ederek, 2021 sonunda müşterilerden sipariş alacaklarını ve ilk geminin 2024 yılında okyanuslardaki yerini alacağını söyledi.