Yüksek Seçim Kurulu’nun, İstanbul Büyükşehir Belediyesi seçimlerini tekrarlama kararının ardından partiler yeniden sahaya indi.
Öte yandan anket şirketleri de ellerindeki son verileri paylaşmaya başladı.
Sandığa gitmeyen seçmenin partiler tarafından bütün ilgiyi üzerine çektiğini belirten anket şirketleri, 31 Mart’ta sandığa gitmeyen seçmeni 23 Haziran’da sandığa çeken adayın seçimi kazanacağı görüşünde.
AKP’NİN ÖCALAN HAMLESİ
DW Türkçe’de yer alan habere göre, Gezici Araştırma şirketi sahibi Murat Gezici, AKP'nin bebek katili Abdullah Öcalan'ı politik denklemin içine sokmasının ve Demirtaş’ın serbest bırakılacağı gibi söylemlerin yayılmasının "şehir efsanesi" bile olsa, mütedeyyin HDP’li seçmen üzerinde, olumlu etki yarattığı görüşünde.
ANAR Başkanı Uslu da terörist başına yönelik adımların HDP seçmeninin sandığa gitme motivasyonunu etkileyebileceğini savundu.
Devlet Bahçeli'nin de AKP'nin Öcalan hamlesini olumlu karşılaması ve MHP'nin Binali Yıldırım'ı 31 Mart'ta olduğu gibi desteklemeye devam edeceğinin açıklanması, İstanbul'da AKP-MHP-HDP ittifakı olarak yorumlanıyor.
SANDIĞA GİTMEYEN SEÇMEN
MAK Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Kulat, 31 Mart'ta oy veren seçmenin kanaatinde bir değişiklik olmadığına, bu nedenle sandığa gitmeyenlerin seçim sonuçlarını belirleyeceğini dile getiriyor. MAK verilerine göre sandığa gitmeyen yüzde 17'lik bir kitlenin bulunduğunu hatırlatan Kulat, yüzde 10'un bu seçimde de doğal olarak sandığa gitmeyeceği ve kalan yüzde 6-7'lik oranın sonucu belirlemekte etkin olacağı kanısında.
Bu kitlenin Esenyurt, Küçükçekmece, Bağcılar, Sultanbeyli gibi muhafazakâr Kürt ve mütedeyyinlerin yoğun olduğu ilçeler olduğuna dikkat çeken Kulat, bu kitlenin sandığa gitmeme nedeni olarak, AK Parti'nin "sert dili ve milliyetçi söylemini" gösterdi.
ANAR Başkanı İbrahim Uslu da, seçmenini sandığa götürmeyi başaranın seçimleri kazanacağını ya da avantajlı olacağı görüşünde. Uslu, "Bu seçimde tepki olarak sandığa gitmeyen 1 milyon kişinin yarısı AKP seçmeni. AKP'nin sandığa gitmeyenleri, sandığa götürmeye çalışması anlamlı bir strateji. Geri kalan seçmen kitlesi diğer partilere dağıldığı için diğer partiler için bu kitleleri bulabilmek kolay değil. Kritik olan, bir önceki seçimlerde sandığa gitmeyenleri sandığa götürmek değil, 31 Mart'ta oy verenleri, yeniden sandığa götürmek" yorumunu yaptı.
Gezici Araştırma’nın yöneticisi Murat Gezici ise 31 Mart’ta sandığa gitmeyen seçmenin yüzde 60'dan fazlasının AK Partili olduğunu ileri sürerek, "Seçimin kaderini, mütedeyyin Kürtlerle, biraz muhafazakâr, milliyetçilik dozu yüksek, gelir düzeyi 2200 TL'nin altındaki seçmen belirleyecek" yorumunu yapıyor.