14 yaşında Apple'a oyun sattı

14 yaşında Apple'a oyun sattı

14 yaşında Apple'a oyun sattı

İlköğretim 8. sınıföğrencisi 14 yaşındaki Dağhan Ege Koç'un yazılımına imzasını attığı 'My Planet Needs Me' isimli oyun, dünyaca ünlü bilişim firması Apple tarafından kabuledilerek, firmanın uygulama indirme merkezi olan App Store'da satışa sunuldu. Konuyla ilgili sorularını yanıtlayan Çamlıca'daki SEVİlköğretim Okulu son sınıf öğrencisi Koç, çok küçük yaşlarda bilgisayar oyunlarına ilgisinin başladığını ve 6 yaşında bilgisayarındaki bütün oyunları oynayabildiğini söyledi. Babasının her zaman kendisine destek verdiğini, 9 yaşındayken bilgisayar aldığını ifade eden Koç, merak duyduğu oyunları internetten oynadığını ifade etti. Koç, zamanla ilgisinin akıllı telefonlara, iPad tarzı cihazlara kaydığınıve buralardaki oyunlara yöneldiğini anlatarak, 'Daha sonra bir oyun yazma isteği oluştu. Bu isteğime ailemden de destek geldi. Ailem bana güvendi. Kendimi geliştirmem için yurt dışında bir kursa göndermeye karar verdi' diye konuştu.


'Türkiye'de başvurum kabul edilmedi'


Koç, İstanbul'da, yazılımla uğraşan bir tanıdıklarına, bilişim ve yazılım konusunda bilgi almak, tecrübe edinmek ve kısa süreli de olsa staj mahiyetinde çalışmak için başvurduğunu belirterek, 'Ancak olmadı, iş biraz yokuşa sürüldü. Galiba yaşım küçük diye ilgi göstermediler. Biz anladık ki, bu konuda ilgi yok, sonra vazgeçtik' dedi. İnternetten edindiği bilgilerle 2012'de Amerika'daki Stanford Üniversitesi'nde oyun geliştirme konusunda 2 haftalık bir yaz okuluna gittiğini ifade eden Koç, bu okula gitmek için yaş sınırı olan 13'ü kıl payı geçtiğini, en küçük kursiyerlerden biri olduğunu anlattı. Koç, bu kursta kendisine fazlasıyla yardımcı olunduğunu söyledi.


'App Store'daki ender uzay oyunlarından'

 

'My Planet Needs Me' isimli oyunu, yaklaşık bir yıl süreyle ayda 3-4 saat üzerinde çalışarak tamamladığını belirten Koç, tekdüze olan oyunun sonsuza kadar gittiğini ve insanlarda en son elde ettikleri puanın bir üstüne çıkmak için istek uyandırdığını söyledi .Koç, oyunu oynayanların, elde ettiği puanı geçmek için adeta kendisiyle rekabet ettiğini ifade ederek, 'Oyunda 2 farklı renkte noktalar var. Bir kısmını alıp, bir kısmını almıyorsunuz. Bu arada çarpmamanız gereken renge çarparsanız, yanıyorsunuz. Oyun kategori olarak arcade oyunlara giriyor. Daha çok çocuklara yönelik bir oyun. Bu alanda çok sayıda oyun var, bu yüzden bu kategoride yaptım. Oyunun teması ise uzay. Bu temada oyun yok gibi. Bildiğim ve incelediğim kadarıyla App Store'da uzay temalı çok satan bir oyun yok' ifadelerini kullandı. Oyunu 5 Nisan'da Apple'a sunduğunu, ilk aşamada resim ve bilgilerin doğruluğunun kontrol edildiğini ve kendisine bir kaç resim eksiği olduğunun belirtildiğini anlatan Koç, ikinci aşamada oyunun Apple yetkililerince denendiğini ve son aşamada onay verilerek oyunun App Store'da yerini aldığını aktardı. Koç, isteyenlerin buradan 0.99 dolar bedelle oyunu indirilebildiğini dile getirerek, bu miktarın yüzde 70'inin kendisine verileceğini bildirdi.

 

'Bu alanda Türkiye'yi temsil etmek istiyorum'

 

Dağhan Ege Koç, geleceğe yönelik amaç ve hayallerini de şöyle sıraladı:


'Öncelikle bu oyunun çok satması gibi bir amacım yok. Bu sadece sembolik bir başlangıçtı. Bilgisayar mühendisi olmak istiyorum ve bu alana ilgi gösteriyorum. Türkiye, teknolojide biraz iyi ancak oyun sektöründe fazla gelişmemiş. Türkiye'yi bu sektörde geliştirmek, temsil etmek istiyorum. Türkiye teknoloji, bilişim konusunda potansiyele sahip ama daha iyi olabilir. Arkadaşlarımın bu alana yönelmelerini istiyorum. Bilişim sektörü mutlaka daha fazla gelişecek. Teknoloji artık pahalı bir şey değil. İnternet, bilgisayar ucuzladı. Buralardan çok daha iyi bir şekilde kendilerini geliştirebilirler. Ben SBS'ye hazırlanıyorum. Bu süreçte hobilerini terk edenler var ancak ben oyun hobim üzerine çalıştım. Neticede her şey sınav değil. İsterseniz vakit ayırabilir ve farklı şeyler yapabilirsiniz.'