IŞİD militanları Yemen’de

IŞİD militanları Yemen’de

Terör örgütü IŞİD yayınladığı son videoda, militanlarının Yemen’de Şii Husi milislerine karşı savaşmaya hazırlandıklarını duyurdu.

Örgüte göre, militanlar artık resmen Yemen topraklarında bulunuyor. Videoda, kendilerine Halifenin Yemen’deki Askerleri adını veren yeni bir grubun üyeleri, IŞİD’e bağlılık yemini ediyor. Tek tip kamuflaj kıyafetleri giymiş olan militanların lideri, üyelerinin Şii Husi milislerini öldürmeye yemin ettiklerini belirtiyor. Hafta sonunda Yeşil Tugay adlı IŞİD’e bağlı başka bir grup da, Yarim kentinde 5 Husi milisini öldürdüklerini duyurmuştu. IŞİD, başkent Sana’da 2 Şii camisine düzenlenen ve 142 kişinin ölümüyle sonuçlanan intihar saldırılarını üstlenmişti. IŞİD, İran’ın desteklediği öne sürülen Şii milislerin kilit bölgelerde kontrolü ele geçirmesine tepki gösteriyor. Husiler, başkent Sana’nın yanı sıra bir çok kentin kontrolünü ele geçirdi.

Başkente yığınak

Yemen’de HusiEnsarullah hareketinin 26 Mart’tan bu yana ilk kez, başkent Sana’ya askeri yığınak yaptığı bildirildi. Husiler, Suudi öncülüğündeki Kararlılık Fırtınası operasyonunun başlamasından sonra başkentin bazı caddelerinde kontrol noktaları oluşturdu ve zırhlı araçları konuşlandırdı. Bu arada Husi militanlarının, bir TV istasyonuna saldırarak yağmaladıkları öne sürüldü.

ün içinde iletecek.

 

17 bin kişi çalışıyor

Koşu bandından çaydanlığa, LCD TV’den dizüstü bilgisayara kadar birçok ürünün satışa sunulduğu sanal piyasada, 5 bin bireysel girişimci bulunuyor. Yaklaşık 17 bin kişinin geçimini sağladığı piyasada, bireysel girişimcilerin yıllık kazançları (alt ve üst ortalama) 10 bin ile 1 milyon TL arasında değişiyor. Genç nüfusta işsizlik oranının yüzde 23,9’a ulaştığı Türkiye’de, sanal piyasa bilişim teknolojileri konusunda kendisini yetiştirmiş eğitimli gençlere hem istihdam hem de girişim fırsatı veriyor. Bu alanda çalışanların yaş ortalaması 26, sanal mağaza kurmanın maliyeti de 150 dolardan başlıyor.  İSMMMO’nın ’Sanal Dünyada Gerçek Ticaret’başlıklı raporuna göre; kısa bir süre öncesine kadar üniversitede eğitim masrafını karşılamak için kapı kapı dolaşarak pazarlamacılık yapan gençler, şimdilerde internet ortamında kurdukları siteler aracılığıyla para kazanıyor.